Saturday, October 4, 2008

PROGRAM TAUTAN KASIH, ERATKAN PERPADUAN AGENDA UNTUK PERKASA PAS KUBANG PASU

LEMBAH PALAS - Ahli-ahli PAS semua peringkat dalam kawasan Kubang Pasu di minta untuk berkerjasama memperkasa PAS Kubang Pasu dengan melakukan aktiviti-aktiviti yang bersesuai dengan tempat atau cawangan masing-masing.

Menurut Ketua Penyelaras Sukarelawan PAS Kubang Pasu, Tuan Hj. Taib Abdul Rahman juga ketua PAS cawangan Lembah Palas, Changlon bahawa, sudah sampai masanya kita mengerakkan ahli-ahli PAS di semua peringkat supaya turut sama dalam usaha memperkasakan PAS Kubang Pasu".

Ini kerana, ia merupakan suatu ketetapan yang telah di buat di dalam Muktamar PAS bulan Julai lalu, di samping agenda gerak kerja yang diarahkan oleh Dato Seri Tuan Guru Hj. Abdul Hadi Awang, Prisiden PAS kepada seluruh ahli-ahli parti di dalam Kuktamar PAS ke -57 yang lalu.

Hj. Taib berkata, kekuatan PAS adalh terletak kepada gerak kerja dan sokongan ahli-ahli PAS di peringkat bawahan (cawangan) kerana ia berhubungan langsung dengan manusia atau rakyat di tempat masing-masing. Jika rakyat di tempat masing-masing menyokong atau bersama PAS, sudah pasti PAS di peringkat kawasan akan menjadi kuat lagi".

Oleh itu, program 'Tautan Kasih, Eratkan Perpaduan' yang digerakkkan oleh para Sukarelawan PAS Kubang Pasu adalah bertujuan untuk menampung atau mengisi di mana-mana kelemahan yang terdapat dalam pengendalian organisasi PAS samada di peringkat cawangan ataupun kawasan. Di samping ia dapat mengaktifkan serta mendedahkan gerak kerja kepada ahli-ahli dan PAS cawangan yang terlibat ikut serta dalam program tersebut, katanya lagi.

Insya allah kita merancang akan turun ke seluruh cawangan dan kampung-kampung dalam kawasan Kubang Pasu bagi menjalankan program 'Tautan Kasih, Eratkan Perpaduan' secara berkala dan berterusan, walaupun terpaksa mengambil tempoh masa yang lama, tenaga dan wang ringit" ujanrnya denagn serius.

Beliau menambah, "Tumpuan kita adalah menjurus kepada program ziarah, sumbangan kepada golongan susah serta berkerjasama dengan PAS Cawangan menjalankan aktiviti-aktiviti yang bersesuaian dengan tempat masing-masing".

No comments: