Monday, September 22, 2008

KEDAIFAN WARGA EMAS DAN IBU TUNGGAL MENGINSAFKAN PARA SUKARELAWAN PAS KUBANG PASU

JITRA - Program Sumbangan Ramadhan Al-Mubarak anjuran Sukarelawan PAS Kubang Pasu masuk hari kedua dengan para rombongan telah turun ke tiag buah kampong yang di pilih iaitu Kg. Raja, Kg. Padang Limau dan Pekan Tunjang.

Program tersebut telah diketuai oleh Tuan Hj. Taib Abdul Rahman, Penyelaras Sumbangan Ramadhan Al-Mubarak oleh para Sukarelawan PAS Kubang Pasu dengan kerjasama Perikatan Belia Bersatu Malaysia (PEMBELA).

Menurut Hj. Taib Rahman bahawa, langkah para Sukarelawan PAS Kubang Pasu menganjur program sumbangan Ramadhan Al-Mubarak adalah tepat pada masanya kerana ia dapat mendekatkan golongan sasaran yang terdiri warga emas, ibu tunggal, anak yatim-piatu dan saudara baru Islam dengan parti PAS kawasan Kubang Pasu”.
“Pembahagian sumbangan tersebut diberikan kepada golongan sasaran tanpa mengira fahaman politik” ujarnya lagi.

Mohd Jamal Nasir, Ahli Jawatankuasa PAS Kubang Pasu yang turut mengikuti rombongan para Sukarelawan PAS Kubang Pasu menjelaskan bahawa, program sumbangan bulan Ramadhan Al-Mubarak yang dijalankan ini sangat baik, apatah lagi konsep yang dijalankan agak berlaian dengan program yang dijalankan sebelum ini kerana para Sukarelawan turun sediri menyampaikan sumbangan kepada golongan sasaran”.

“Di samping kita turun menyampaikan sumbangan, kita juga dapat menziarahi serta mendekatkan diri dengan mereka, sekaligus dapat melihat sendiri kedaifan yang mereka tanggung dalam suasana sebahagian masyarakat yang mempunyai tahap kehidupan yang lebih baik berbanding meraka, ujar Mohd Jamal.

Sehubungan Mohd Jamal menambah, pada masa-masa akan datang diharapkan program sumbangan Ramadhan Al-Mubarak ini dapat diperluaskan kepada masyarakat bukan Islam kerana ia sekaligus dapat memberi kesan yang mendalam kepada mereka bahawa ajaran Islam adalah untuk kebahagian dan kesejahteraan untuk semua manusia”.

No comments: