Monday, September 22, 2008

SUKARELAWAN BERUSAHA KUMPUL DANA BAIKI RUMAH IBU TUNGGAL

TELUK MALEK - Sukarelawan PAS Kubang Pasu telah memutuskan untuk membaiki rumah seorang ibu tunggal di Kg. Teluk Malek yang tinggal dalam rumah usang sejak sekian lama.

Menurut Saadon Hashim, Setiausaha Sekretariat Sukarelawan PAS Kubang Pasu bahawa, kedaifan rumah tempat tinggal seorang ibu tunggal bersama dua orang anak yang berumur 4 tahun dan 8 tahun di Kg Teluk Malek amat menyentuh perasaan kami yang berkunjung ke rumahnya kelmarin sempena program sumbangan bulan Ramadhan Al-Mubarak.

Ibu tunggal tersebut yang kini tinggal bersama dua orang anaknya tanpa mempunyai pendapatan tetap sejak berpisah dengan suaminya, kini menyara kehidupan hasil sumbangan orang ramai serta mengambil upah menjahit pakaian.

Saadon berkata, “Adalah menjadi tanggungjawab kita sebagai komuniti masyarakat Kubang Pasu bersama-sama membantu ibu tunggal ini supaya dapat hidup di sebuah rumah yang lebih selamat dan selesa”.

Sehubungan itu, Sekretariat Sukarelawan PAS Kubang Pasu akan berkerjasama dengan PAS Kawasan Kubang Pasu dan PEMBELA untuk membantu menyelesaikan masalah ini secepat mungkin”.

Di minta komen berhubung perkara ini, Setiausaha Agung PEMBELA, Basir Hj. Ismail memberitahu bahawa pihak tidak keberatan untuk turut sama membantu membaiki rumah ibu tunggal tersebut kerana ia merupakan gerak kerja yang sememangnya dilakukan oleh PEMBELA sejak ia ditubuhkan pada awal Mac 2008 lalu.

No comments: