Sunday, September 28, 2008

RUMAH TERBUKA AIDIL FITRI BERSAMA TIMBALAN PRESIDEN PAS, PADA 3 OKTOBER

BANDAR DARULAMAN – Sempena kedatangan bulan Syawal yang mulia dan penuh keberkatan ini, PEMBELA akan mengadakan majlis Rumah Terbuka Aidil Fitri Bersama Anak Perantauan. Di mana majlis tersebut akan diadakan pada 3 Oktober, bertempat di Country Height Darulaman, Jenan, bermula jam 8.00 malam.

PEMBELA turut mengundang tetamu jemputan khas hadir ke majlis tersebut iaiatu YB. Ustaz Nasaruddin Mat Isa, Timbalan Presiden PAS serta saf kepimpinan PAS Kawasan dan negeri Kedah yang lain.

Menurut Timbalan Presiden PEMBELA, saudara Mohd Dzohir Hamid bahawa, “Majlis ini diadakan bertujuan untuk meraikan rakan-rakan dan muslimin-muslimat, khususnya yang berada diperantauan serta di Kubang Pasu di dalam satu majlis perjumpaan iaitu Rumah Terbuka Aidil Fitri”.

Mod Dzohir menambah, “Adanya Majlis Rumah Terbuka bersama anak perantauan ini secara tidak langsung membolehkan mereka yang berpisah atau tidak berjumpa lama kerana berkerja atau tinggal di tempat yang berbeza boleh berjumpa kembali dalam majlis yang diadakan, sekaligus boleh menjimatkan masa serta mengeratkan kembali ikatan ukhwah Islamiyyah di antara umat Islam khasnya”.

“Tahun ini merupakan kali pertama PEMBELA menganjurkan majlis Rumah Terbuka dan Insya allah ia akan diteruskan pada masa depan, ujarnya lagi.

Sehubungan itu, Mohd Dzohir mewakili PEMBELA ingin menjemput seluruh muslimin dan muslimat Pasu serta anak-anak Kubang Pasu yang berada diperantauan pulang ke Kubang Pasu hadir ke program Rumah Terbuka yang diadakan.

Bagi memeriahkan majlis, YB. Ustaz Nasaruddin Mat Isa dijangka akan menyampaikan ucapan di majlis tersebut, di samping Mohd Jamal Nasir, Presiden PEMBELA.

No comments: