Sunday, September 21, 2008

SUKARELAWAN PAS KUBANG PASU BERI SUMBANGAN RAMADHAN AL-MUBARAK

TUNJANG - Para sukarelawan PAS Kawasan Kubang Pasu telah mengadakan program sumbangan bulan Ramadhan Al-Mubarak kepada golongan fakir-miskin, ibu tunggal, warga emas dan saudara baru Islam bermula pada hari ini (21 Sept).
Kelihatan di gambar - Tuan Hj. Taib Abdul Rahman, Pengerusi Penyelaras Sumbangan Bulan Ramadhan Sukarelawan PAS Kubang Pasu bersama Hj Abdul Rahman Ahmad, Ketua PAS Cawangan Pulau Pisang menyampaikan sumbangan kepada salah seorang penerima yang telah dipilih.
Menurut Tuan Hj. Taib Abdul Rahman bahawa, sebanyak 30 orang telah menerima sumbangan yang diberikan pada hari ini meliputi Kg. Pulau Pisang, Kg. Teluk Malek dan Kg. Naga.
Program sumbangan ini bermula pada jam 3.30 petang dan berakhir pada jam 5.45 petang, di mana para Sukarelawan PAS telah dipecahkan kepada tiga kumpulan. Masing-masing kumpulan diketuai oleh seorang pimpinan PAS iaitu saudara Ir. Mohd Jamal Nasir, Tuan Hj. Taib Abdul Rahman dan saudara Mohd Dzohir Hamid.
Di samping para Sukarelawan, rombongan tersebut turut disertai oleh Ahli Jawatankuasa PAS Kawasan Kubang Pasu iaitu Ustaz Yusof Hj. Ahmad, juga selaku Ahli Majlis Daerah Kubang Pasu mewakili parti PAS yang dilantik setelah kerajaan Pakatan Rakyat di bentuk selepas PRU 12 lalu.
Hj. Taib menambah, pemerhatiannnya mendapati masih ramai golongan daif yang hidup dalam kawasan Kubang Pasu, khususnya orang Melayu yang beragama Islam, walaupun negara Malaysia telah mencapai lebih setengah abad iaitu sejak 1957 lagi.
"Tidak sepatutnya rakyat di Kubang Pasu yang dilawatinya menanggung nasib yang sangat daif dan memilukan kerana kawasan ini pernah dipimpin oleh seorang Perdana Menteri selama lebih 20 tahun, ujarnya.
Sehubungan itu, Hj. Taib ingin menyeru kepada PAS Kawasan Kubang Pasu khususnya dan kerajaan Pakatan Rakyat yang memerintah pada hari ini supaya dapat mengambil perhatian, sekaligus membantu golongan seperti ini dengan secepat mungkin".

No comments: