Saturday, September 20, 2008

KUBANG PASU - Gambar kelihatan para Sukarelawan PAS Kawasan Kubang Pasu sibuk menguruskan barang-barang sumbangan untuk golongan fakir-miskin, ibu tunggal, warga emas dan saudara baru Islam pada bulan Ramadhan.
Menurut Hj. Taib Abdul Rahman, Penyelaras Sumbangan Bulan Ramadhan anjuran Sukarelawan PAS Kawasan Kubang Pasu bahawa, pihaknya telah menerima sumbangan berupa barangan dan wang tunai yang dianggarkan sebanyak RM 18,600.00 untuk diagih-agihkan kepada golongan sasaran.
Sumbangan sebanyak itu telah berjaya dikumpul melalui sebuah badan bukan kerajaan (NGO) iaitu Perikatan Belia Bersatu Malaysia (PEMBELA), ahli-ahli korporat serta individu-individu dari dalam dan luar kawasan Kubang Pasu.
Beliau berkata, 'Sumbangan tersebut akan disalurkan kepada golongan sasaran melalaui kerjasama PEMBELA, Persatuan Cina Muslim Kedah/Perlis dan pemimpin PAS dan Keadilan di cawangan-cawangan seluruh Dun Bukit Kayu Hitam, Jitra, Siputeh dan Alor Mengkudu.
Jenis barangan yang akan disumbangkan ialah termasuk beras, beras pulut, Gula, Minyak Masak, Kicap dan Sos Cili serta air minuman berkarbonat.
Sumbangan tersebut akan mula disampaikan pada orang ramai bermula pada 21 - 25 Sepetember ini yang turut disertai oleh wartawan Harian Metro dan Harakah.
Hj. Mohd Taib juga mengambil kesempatan mengucapkan jutaan terima kasih kepada para penyumbang dan mendoakan mereka akan dilimpah rezeki dan keberkatan oleh Allah SWT.

No comments: