Monday, September 22, 2008

MOHD JAMAL BERAZAM PERKEMAS GERAK KERJA KEBAJIKAN DALAM KUBANG PASU

KG. BINJAL - Program sumbangan Ramadhan Al-Mubarak anjuran Sukarelawan PAS Kubang Pasu masuk hari kedua meliputi tiga buah kampung dalam Dun Bukit Kayu Hitam iaitu Kg. Binjal, Kg. Padang Limau dan Kg. Naga.

Menurut Mohd Jamal Nasir, Ahli Jawatankuasa PAS Kawasan Kubang Pasu sebanyak 30 rumah golongan sasaran terdiri warga emas, ibu tunggal dan anak yatim-piatu telah dikunjungi oleh para sukarelawan PAS Kubang Pasu.

Sumbangan yang disampaikan oleh Sukarelawan adalah hasil sumbangan orang ramai termasuk ahli-ahli PAS, ahli perniagaan dan kakitangan kerajaan yang dianggarkan berjumlah RM 18,600.00.

Mohd Jamal berkata, sumbangan Ramadhan Al-Mubarak ini bertujuan untuk PAS Kawasan mendekati golongan sasaran kerana mereka adalah golongan yang dianggap kurang bernasib baik dalam kehidupan berbanding dengan kita yang telah Allah SWT limpahkan rezeki".

Melihat kepada kedaifan golongan ini, Mohd Jamal berazam untuk memperkemaskan gerak kerja Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan PAS pada masa depan supaya ia menjadi sebuah mekanisme parti PAS yang berfungsi untuk menjaga kebajikan dan kesejahteraan rakyat dan masyarakat, khususnya dalam Kubang Pasu.

No comments: