Sunday, November 23, 2008

AHLI MAJLIS JANGAN PERBODOHKAN AJK PAS KUBANG PASU

MENGAPA HERET DATO’ MOHD TAULAN UNTUK SELAMATKAN KEADAAN

Penulis telah diberitahu bahawa, beberapa Ahli Majlis yang terlibat menyokong perlaksanaan bayaran letak kereta berkupon telah membuat penjelasan kepada AJK PAS Kubang Pasu yang bermesyuarat pada petang Sabtu (22 Nov). Ketiga-tiga mereka iaitu Masduki Lebai Abdullah, Ad Rahman Dai’ dan Hj. Abd Aziz Jusoh.

Mereka mendakwa bahawa tindakan menyokong (undi) supaya MDKP melaksanakan bayaran letak kereta berkupon adalah arahan oleh YB Dato’ Mohd Taulan Mat Rasul selaku Pengerusi Perumahan dan Kerajaan Tempatan Negeri Kedah.

Dakwaan mereka tersebut amat mengejutkan, sehingga seluruh AJK PAS Kubang Pasu termasuk beberapa Ahli Majlis yang turut hadir dalam mesyuarat (kecuali Ustaz Yusof Ahmad) menjadi diam dan terkedu. Bagaikan petir memanah syaitan.

AJK PAS Kubang Pasu semakin terkedu apabila melihat Abd Rahman Dai’ memgusung fail-fail yang mengandungi surat arahan YB Dato Mohd Taulan dan minit mesyuarat berkaitan isu berkenaan untuk dijadikan bukti dan bahan rujukan dalam mesyuarat PAS Kawasan yang diadakan.

Tujuan mereka mudah, iaitu, pertama, adalah untuk mempertahankan sikap mereka yang dilabelkan sebagai pengkhianat kepada Jamaah PAS kerana telah membelakangkan keputusan PAS Kubang Pasu supaya membatalkan hasrat perlaksanaan bayaran letak kereta berkupon oleh MDKP. Keduanya adalah untuk mengelakkan dari dikenakan tindakan supaya meletakkan jawatan ataupun di pecat.

Sebelum ini, penulis diberitahu juga bahawa beberapa AJK PAS Kubang Pasu akan membangkitkan perkara ini di dalam mesyuarat dan akan mengusulkan supaya mereka berkaitan meletakkan jawatan ataupun di pecat sebagai Ahli Majlis dan AJK PAS Kubang Pasu. Tetapi setelah, penjelasan oleh Abd Rahman dan Masduki mengatakan
bahawa perlaksanaan bayaran letak kereta berkupon ini adalah arahan dari YB Dato Mohd Taulan, maka semua yang mendengar penjelasan seolah-olah rasa ‘terpukul’.

Bagi penulis, apapun jawapan yang diberikan oleh Abd Rahman dan Masduki adalah semata-mata untuk mempertahankan tindakan mereka yang telah mengkhianati keputusan PAS Kubang Pasu tidak dikenakan tindakan dipecat atau di minta meletakkan jawatan.

Wahai AJK PAS Kubang Pasu sekalian, dakwaan yang diberikan oleh mereka adalah tidak masuk akal dan munasabah sama sekali kecuali kepada orang-rang yang mungkin lemah dari segi hujah untuk bingkas mempersoalkan dakwaan dan tindakan mereka berkenaan.

Tindakan mereka yang menyeret YB Dato Mohd Taulan sebagai sebab tindakan menyetujui perlaksanaan bayaran letak kereta berkupon tersebut tidak lebih sebagai bonus ‘talian hayat’ untuk menyelamatkan kedudukan mereka dan juga bermaian politi ala desperado. Suka dinyatakan bahawa dakwaan mereka tersebut telah dirujuk kepada YB Dato’ Mohd Taulan Mat Rasul kelmarin (23 Nov) untuk mendapatkan penjelasan.

Sila baca sms ini


“Assalamu alaikum YB Dato Taulan Rasul. Ana HJ Azizan Yahya dipinta oleh para sahabat dalam AJK PAS Kubang Pasu untuk mendapatkan penjelasan dari YB Dato’ duduk perkara sebenar mengenai isu perlaksanaan sistem parking berbayar oleh MDKP Kubang Pasu dan lain PBT. Dakwaan menyatakan YB Dato’ sendiri yang MENGARAHKAN supaya AHli Majlis kita (PAS) MESTI menyokong perlaksanaan sistem tersebut telah menimbulkan sedikit salah faham tentang arahan yang di terima dari YB Dato, dari sudut tafsiran ARAHAN dari Exco KERJAAN TEMPATAN mengatasi keputusan syura Jamaah di peringkat kawasan ! Wala wajib diberi kepada arahan Dato shj. Sayugia dipohon klasifikasi dari YB Dato’ demi kebaikan Jemaah kita. Penjelasan dari YB Dato tersangat diharapkan”.


Sekian terima kasih.

Membangun Bersama Islam !

Ke arah Kedah sejahtera.


Jawapan Dato’ Mohd Taulan Mat Rasul

“PBT adalah kerajaan ke 3 dan Ahli Majlis berkuasa tentukan halatuju MDKP”

Jika difahami maksud jawapan oleh YB Dato Mohd Taulan, jelas mereka yang berkenaan cuba mengkambing hitamkan Exco berkenaan. Di samping, telah memperbodohkan AJK PAS Kubang Pasu termasuk Dr. Abdul Isa Ismail, YDP Kubang Pasu dan juga Speaker Kerajaan Negeri Kedah Darul Aman.

Dengan pendedahan perkara ini, penulis mengharapkan supaya seluruh AJK PAS Kubang Pasu dan ahli-ahli PAS yang mungkin teruja dengan dakwaan mereka boleh sedar bahawa mereka yang berkaitan merupakan Ahli Majlis yang sememangnya sebagai pengkhianat. Soal besar atau kecil status pengkhinatan yang mereka lakukan buka sepatutnya menjadi keputusan yang perlu di buat oleh PAS Kubang Pasu. Pengkhianat tetap pengkhianat.

Kini pengkhianatan mereka sudah sampai ke peringkat, pertama, cuba mengkambing hitam YB Dato Mohd Taulan Rasul, Exco Kerajaan Kedah, Kedua, berjaya memutarbelit dan terlepas dari di kena tindakan mendesak mereka meletakkan jawatan sebagai Ahli Majlsi dan AJK PAS Kubang Pasu, ketiga, rakyat tekah dihadiahkan dengan bayaran letak kereta berkupon di zaman pemerintahan kerejaan Pakatan Rakyat, kelima, persepsi buruk oleh rakyat (pengundi) khususnya pengguna kereta terhadap kerajaan Pakatan Rakyat, keenam, memberi senjata ataupun peluru kepada UMNO/BN Kubang Pasu menyerang PAS dan terakhir, mengurangkan keyakinan dan kepercayaan ahli-ahli PAS terhadap kewibaan PAS Kubang Pasu.

Percayalah ketiga-tiga Ahli Majlis berkenaan akan jatuh dan terpinggir dalam PAS Kubang Pasu kerana sikap mereka yang semakin keterlaluan. Hanya masa yang akan menentukan. Wallahu alam

1 comment:

Kedahlanie said...

Salam sahabat..

salam perkenalan..
untuk makluman kami ingin mengambil artikal2 disini untuk tatapan pengunjung KedahLanie... sudilah memberi kebenaran...

dan jika mempunya artikal untuk tatapan semua kirimlah sama ke KedahLanie@gmail.com