Saturday, November 15, 2008

PERJUMPAAN ISU PARKING BERJAYA

RAMAI TERKEJUT APABILA KETAHUI ADA AHLI MAJLIS KHIANaTi KEPUTUSAN PAS KUBANG PASU

Program perjumpaan berhubung isu parking yang dianjurkan oleh Badan Bertindak Menangani Isu Parking Kubang Pasu (BAGUS) yang diadakan malam tadi di Markaz PAS Cawangan Teluk Malek berjalan dengan baik.

Program tersebut turut dihadiri oleh beberapa AJK PAS Kawasan iaitu saudara Che Halim Ismail, Ketua Penerangan PAS Kubang Pasu, Mohd Jamal Nasir, Zabedi Yusof dan Abd Hamid Mat Akhir selaku AJK PAS Kubang Pasu, Ahli Majlis Eksekutif PEMBELA (Perikatan Belia Bersatu Malaysia) serta Ketua dan AJK PAS Cawangan.

Turut berucap di majlis tersebut ialah saudara Idris Hassan, Koordinator BAGUS, Basir Hj. Ismail, Setaiusaha Agung PEMBELA dan Mohd Jamal Nasir, AJK PAS Kawasan Kubang Pasu.

Dalam ucapan Idris Hassan, beliau menegaskan bahawa BAGUS ditubuhkan bagi membantu PAS Kawasan Kubang Pasu menangani penguatkuasa bayaran letak kereta berkupon yang telah diluluskan dalam Mesyuarat Penuh Majlis Daerah Kubang Pasu pada awal bulan November lalu. Di samping untuk mendesak PAS Kawasan Kubang Pasu mengambil tindakan memecat tiga Ahli Majlis (Masduki L. Abdullah, Abd Aziz Yuof dan Abd Rahman Dai’) yang telah mengkhianati keputusan PAS Kubang Pasu, apabila menyokong (undi) dan berkecuali dalam mesyuarat Majlis Daerah Kubang Pasu.

Basir Hj. Ismail ketika menyampaikan penerangan, menyelar sikap ketiga-tiga orang Ahli Majlis berkenaan kerana tidak peka dengan kehendak PAS Kawasan Kubang Pasu yang telah membuat keputusan membantah perlaksanaan bayaran letak kereta berkupon di Pekan Jitra dan sekitarnya.

“Di atas suruhan siapakah, mereka bertiga beriya-iya sangat untuk meluluskan perlaksanaan parking tersebut. Sedang umum ketahui bahawa pengwartaannya di buat oleh pemimpin UMNO/BN yang memerintah dahulu tetapi tidak dapat dijalankan kerana takut mendapat bantahan dari rakyat” ujar Basir.

Basir menambah, “Ahli-ahli PAS kena berani membuat teguran kepada mana-mana pemimpin, jika mereka secara jelas membelakangkan kepentingan PAS. Sikap pemimpin yang membelakang keputusan Jamaah boleh merosakkan kepercayaan ahli-ahli PAS dan rakyat, sekaligus PAS boleh kehilangan sokongan dalam Pilihanraya Umum akan datang”.

“Lebih mendukacitakan kita, apabila kedengaran suara-suara dari mereka yang berkenaan bahawa, bayaran letak kereta berkupon ini diarahkan oleh YB Dato Mohd Taulan Mat Rasul, Pengerusi Perumahan dan Kerajaan Tempatan Kerajaan Pakatan Rakyat. Sedangkan umum juga ketahui bahawa, Exco yang berkenaan tidak terlibat dan campur tangan dalam urusan ini kerana Ahli Majlis telah diberi kuasa untuk membuat keputusan, kata Basir lagi.

Idris berkata, “BAGUS akan menganjurkan program ini di zon HOSBA pada 23 November depan. Dijangkakan turut hadir adalah aktivis PAS dari luar kawasan Kubang Pasu. Sehubungan itu ahli-ahli PAS di jemput hadir beramai-ramai bagi mendapatkan penjelasan lebih lanjut berhubung isu parking ini.

No comments: