Tuesday, November 11, 2008

MENGAPA ABD RAHMAN DIAM ?

Badan Bertindak Menangani Isu Parking Kubang Pasu (BAGUS) telah memaklumkan kepada penulis bahawa pihak nya telah memaklumkan kepada PAS Kawasan Kubang Pasu melalui Setiausaha PAS Kawasan petang kelmarin bhawa mereka bersedia untuk mengadakan Majlis Debat dengan Abdul Rahman dai' dan dua orang lagi Ahli Majlis yang telah membelakangkan keputusan PAS Kubang Pasu.

Menurut Idris Hassan, Koordinator BAGUS bahawa, pihaknya telah menghubungi Setiausaha PAS Kubang Pasu petang kelmarin berhubung kesediaan pihaknya mengadakan majlis debat dengan Abd Rahman Dai' (Ahli Majlis yang dilabelkan sebagai pengkhianat PAS).

Sehingga pagi ini (11 Nov), Idris belum menerima sebarang respon dari Abd Rahman ataupun mana-mana Ahli Majlis berkenaan.

Idris menambah, walaupun PAS Kubang Pasu tidak membenarkan Markaz PAS Kubang Pasu dijadikan tempat program debat tersebut (tanpa alasan), pihaknya akan mencari tempat lain pada waktu terdekat.

Setakat ini, BAGUS telah mengenalpasti tiga orang calon yang akan mewaklinya berdebat dengan Ahli Majlis yang menyokong perlaksanaan bayaran letak kereta berkupon, sekaligus telah bertindak membelkangkan keptusan PAS Kubang Pasu.

Sehubungan itu, suatu mesyuarat khas untuk persiapan depat akan diadakan pada hari Jumaat(14 Nov) selepas program Usrah Qubra di Kg Perupok, Malau.

BAGUS mempertahankan istilah PENGKHIANAT yang dilabel kepada tiga orang Ahli Majlis Daerah Kubang Pasu yang dilantik oleh PAS Kubang Pasu kerana sebab merekalah pengutakusaan bayaran letak kereta berkupon dilaksankan di Pekan Jitra dan sekitarnya.

No comments: