Wednesday, November 12, 2008

HIMPUNAN ISU PARKING

Badan Bertindak Menangani Isu Parking Kubang Pasu (BAGUS)akan meneruskan program Himpunan Khas berkaitan isu parking seperti yang telah dirancangkan.

Menurut Koordinator BAGUS, Idris Hassan bahawa, mesyuarat BAGUS malam tadi telah bersetuju meneruskan progaram Himpunan Khas tersebut, walaupun terpaksa berpindah ke Markaz PAS Cawangan Teluk Malek, Jitra. Perubahan lokasi tersebut ekoran dari arahan Yang DiPertua PAS Kubang Pasu yang menghubungi Idris melalui talipon dua hari lalu.

Himpunan Khas tersebut diadakan bertujuan untuk menjelaskan kepada ahli-ahli PAS dan rakan-rakan dalam Pakatan Rakyat berhubung isu parking (penguatkusaan bayaran letak kereta berkupon) yang telah diluluskan dalam Mesyuarat Penuh Majlis Daerah Kubang Pasu pada hujung minggu lalu. Di mana kelulusan tersebut berpunca dari tindakan dua orang Ahli Majlis mewakili PAS Kubang Pasu telah menyokong (undi) dan seorang lagi mengambil sikap berkecuali. Ketiga-tiga mereka telah dilabelkan sebagai 'pengkhianat' kepada PAS Kubang Pasu kerana membelakangkan keputusan PAS Kubang Pasu yang tidak mahu bayaran letak kereta berkupon tersebut dilaksanakan di Pekan Jitra dan sekitarnya.

Idris menambah, program Himpunan tersebut dijangkan akan dihadiri oleh Ahli Majlis Pro Rakyat, Ahli Majlis Eksekutif PEMBELA, ahli-ahli PAS dan rakan-rakan dalam Pakatan Rakyat.

Petang ini, BAGUS akan mengadakan sidang akhbar dengan Harian Metro, Sinar dan Kumpulan Utusan Malaysia untuk menjelaskan pendirian BAGUS tentang isu parking yang dijalankan oleh Majlis Daerah Kubang Pasu.

No comments: