Wednesday, December 24, 2008

TAMRIN QUBRA


Tamrin Qubra Siri 1 yang bertemakan 'Memperkasakan PAS Kubang Pasu' akan diadakan pada hari ini (Khamis - 25 Dis), bertempat di Surau Kg Tanjong Kapor bermula jam 6 petang petang hingga 7 pagi.

Menurut Hj. Taib Abd Rahman, Pengerusi Jawatankuasa Tamrin Qubra bahawa pihaknya telah mendapat pengesahan dari tetamu jemputan untuk mengisi program yang akan diadakan. Antara yang turut hadir ialah Ustaz Idris Hj Ahmad, AJK PAS Pusat merangkap Timbalan Pengerusi Lajnah Tarbiyyah dan Perkaderan PAS Pusat, Ustaz Ahmad Rejab, AJK Dewan Ulama PAS Negeri Kedah Darul Aman, Hj Taib Ahmad, mantan pimpinan PAS Negeri Kedah dan Hj Adnan Saad, AJK Perhubungan PAS Kedah.

Hj Taib berkata, Ustaz Idris akan membentangkan sebuah kertas kerja bertajuk 'Pembinaan Peribadi Pemimpin Dan Ahli Di Era Kemenangan' yang akan mengupas beberapa pelan tindakan yang perlu dijalankan oleh PAS bagi memastikan saf kepimpinan dan ahli dapat menyesuaikan diri masing-masing di era kemenangan pada hari ini.

Di samping, Hj Taib Ahmad akan menyampaikan tajuk, "Kepimpinan dan Organisasi Asas Kekuatan PAS'.

Sehubungan itu, ahli-ahli PAS yang ingin mengikuti program ini di minta hadir awal kerana pihaknya menyediakan makan malam sebelum bermulanya solat Maghrib.

Dijangkakan seramai 100 peserta akan menghadiri program Tamrin Qubra yang julungkali diadakan dalam tempoh era kemenangan PAS dalam PRU 12 lalu.

No comments: