Tuesday, January 27, 2009

KAD JEMPUTAN TAUTAN KASIH MULA DIEDARKAN


(Contoh Kad Program Tautan Kasih Pada 9 Mac 2009)

Program Tautan Kasih merupakan usaha murni oleh para aktivis PAS Kubang Pasu untuk mengeratkan hubungan antara pejuang PAS masa lampau dengan ahli-ahli PAS zaman sekarang. Di samping, ia merupakan program yang julong kali diadakan dalam kawasan Kubang Pasu selepas rakyat memberi mandat kepada PAS menerajui kerajaan Pakatan Rakyat di negeri Kedah Darul Aman.

Generasi baru PAS, khususnya di era 90an dan ke atas didapati ramai yang tidak mengenali pejuang-pejuang PAS masa lampau samada yang masih hidup ataupun telah pergi menemui Ilahi. Pengorbanan dan jasa mereka mempertahankan perjuangan PAS amat dikagumi dan wajar dihargai. Oleh itu, usaha aktivis PAS Kubang Pasu menganjurkan program ini adalah kena pada masanay dan perlu mendapat sokongan semua pihak. Penyertaan yang menyeluruh oleh ahli, aktivis dan pimpinan PAS semua peringkat dalam Kubang Pasu akan melancarkan perjalanan program yang akan diadakan tersebut.

Menurut, Saadon Hashim, Setiausaha Sekretariat Program Tautan Kasih bahawa program ini adalah penting sebagai usaha memberi pendedahan kepada ahli, aktivis dan penyokong PAS, di samping saf kempimpinan PAS masa kini tentang latarbelakang dan sejarah pejuang-pejuang PAS masa lampau.

Saadon menambah, pemidato hebat seperti Presiden Soekarno ada mengatakan, ‘bangsa atau generasi yang buta sejarah adalah petanda kepada sesuatu bangsa itu menuju kehancuran dan kelamahan’. Oleh itu, keperluan membongkar kembali sejarah PAS Kubang Pasu dan pejuang-pejuang dahulu adalah amat penting supaya ia akan menjadi pedoman kepada generasi sekarang”.

“Pelbagai acara menarik sedang disusun sempena program tautan kasih tersebut dan akan dimaklumkan kepada orang ramai dalam sedikit masa lagi, ujarnya.

Sehubungan itu, ahli-ahli dan aktivis PAS yang berminat hadir ke program Tautan Kasih yang akan diadakan tersebut, bolehlah menghubunginya untuk mendapatkan kad jemputan khas yang disediakan. Ini kerana tempat adalah terhad, disebabkan dewan yang di tempah hanya mampu menampung 300 orang peserta sahaja.

No comments: