Thursday, January 15, 2009

SAADON BANTU KEMASKINI KEAHLIAN PAS PERINGKAT CAWANGAN

Jawatankuasa Memperkasa PAS Kubang Pasu (PERKASA) yang ditubuhkan oleh aktivis PAS sejak 24 Mac tahun lalu akan membantu mengemaskini pendaftaran keahlian PAS di peringkat cawangan seluruh Kubang Pasu.

Saadon Hashim, selaku Pengerusi Pemerkasaan Keahlian PAS yang telah ditubuhkan akan membantu PAS cawangan seluruh Kubang Pasu mengemaskini daftar ahli-ahli PAS dalam cawangan masing-masing.

Menurutnya, tanggugjawab ini telah diberikan kepadanya yang terdiri dari lapan orang Jawatankuasa iaitu Hashim Abdul Rashid, Rosli Omar, Mustaffa Taib, Mokhtar Hamid, Saad Md Kasim, Abd Ghani Shafie dan Asri Baharom.

Fokus kerja yang dijalankan ialah untuk memastikan setiap ahli PAS dalam cawangan telah didaftarkan serta mengemaskini maklumat peribadi mereka masing-masing. Ia perlu kerana kita mahu pastikan PAS cawangan memiliki data-data keahlian PAS yang ‘up to date’ serta membantu mereka mengenalpasti mana-mana individu yang sokong PAS belum mendaftar atau mengisi borang PAS. Gerak kerja ini selari dengan arahan Presiden PAS, YB Tuan Guru Dato Seri Abdul Hadi Awang yang telah menyarankan supaya organisasi PAS semua peringkat berusaha bersungguh-sungguh menambah keahlian PAS di peringkat masing-masing.

Di Kubang Pasu, kempen mendaftar keahlian PAS nampaknya tidak diadakan lagi, maka pihaknya akan membantu PAS cawangan untuk menggerakkan kempen menambah keahlian PAS, di samping mengemaskini data-data keahlian mengiku format yang di ambil dari PAS kawasan Baling dan Pendang, ujar Saadon lagi.

Dijangkakan bahawa temph masa menyipakan gerak kerja mengemaskini keahlian PAS dalam kawasan Kubang Pasu akan selesai sepenuhnya pada akhir tahun ini. Peringkat awal, kami akan menumpukan cawangan-cawangan tertentu yang dibahagikan kepada tiga kategori iaitu, cawangan PAS kategori A, B dan C.

Saadon berkata, mudah-mudahan gerak kerja yang kami lakukan secara sukarela ini tidak akan menimbulkan syak wasangka dari pihak PAS kawasan atau mana-mana pihak. Kami lakukan untuk kebaikan PAS, khususnya PAS cawangan yang didapati semakin lemah dan lesu ekoran ketiadaan sokongan dari PAS kawasan untuk mengaktifkan mereka. Hakikatnya ialah, kekuatan PAS di peringkat kawasan adalah bergantung kepada kekuatan PAS di peringkat cawangan-cawangan yang wujud dalam kawasan Kubang Pasu”.

No comments: