Monday, January 19, 2009

MESYUARAT AGONG PAS CAWANGAN BERMULA

Saat yang dinantikan oleh seluruh ahli-ahli dan aktivis PAS, khususnya yang terlibat diperingkat cawangan-cawangan Kubang Pasu untuk mengadakan Mesyuarat Agong Tahunan 2009 bagi menunaikan tanggungjawab mereka masing-masing sudah mendapat lampu hijau dari PAS Kawasan.

PAS Kawasan Kubang Pasu telah mengeluarkan Notis Mesyuarat Agong Tahunan bertarikh 14 Jan 2009/17 Muharram 1430 yang mengarahkan seluruh cawangan-cawangan menjalankan Mesyuarat Agong Tahunan masing-masing dalam tempoh masa ditetapkan iaitu bermula 24 Januari 2009 hingga 28 Februari 2009 depan.

Mesyuarat Agong Tahunan 2009, dijangka akan berjalan rancak dan panas kerana ia dipengaruhi oleh beberapa faktor. Antaranya ialah pertama, ia adalah tahun pemilihan. Di mana ahli-ahli PAS berpeluang untuk memilih dan menentukan sipakah yang akan menjadi pemimpin mereka, kedua, isu berkaitan dalaman parti dan Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) Kubang Pasu, ketiga, kelesuan gerak kerja PAS Kubang Pasu dan keempat, isu-isu fundemantal berkaitan perlantikan Ketua Kampung dan lain-lain.

Mesyuarat Agong Tahunan juga sebagai medan ahli-ahli PAS seluruh Kubang Pasu bermuhasabah tentang cawangan mereka masing-masing, di samping menilai tahap kepimpinan PAS semua peringkat dalam Kubang Pasu.

Perkara-perkara yang dibangkitkan oleh ahli-ahli dalam Mesyuarat Agong yang akan diadakan kelak sudah pasti memerlukan respon dari wakil-wakil PAS kawasan. Inilah masa terbaik kepada saf kepimpinan PAS Kubang Pasu untuk menjawab dan melayan perkara yang mungkin dibangkitkan, sekalgus ia dapat menghilangkan keresahan ahli-ahli tentang beberapa perkara yang sedang diperkatakan.

Semoga perjalanan Mesyuarat Agong Tahunan samada di peringkat cawangan, dewan-dewan dan kawasan akan berjalan dengan lancar mengikut prosedur dan peraturan-peraturan yang ditetapkan dalam Perlembagaan PAS. Kita sama-sama berdoa kehadrat Allah SWT, PAS Kubang Pasu dapat menunaikan tanggungjawabnya dalam ruang lingkup yang menepati adap dan akhlak sebuah Jamaah Islam.

Selamat BerMesyuarat Agong Tahunan kepada seluruh ahli-ahli dan aktivis PAS Kubang Pasu.

No comments: