Saturday, January 31, 2009

SELAMAT BERMESYUARAT AGONG TAHUNAN

Blog Harapan Baru Kubang Pasu menerima makluman bahawa PAS cawangan Lembah Palas, Hosba dan Bukit Wang antara cawangan PAS dalam Kubang Pasu yang akan mengadakan Mesyuarat Agong Tahunan 2009 pada minggu pertama Februari depan.

Hj Taib Abdul Rahman, Ketua PAS Cawangan Lembah Palas memaklumkan bahawa, Mesyuarat Agong Tahunan 2009 bagi cawangannya akan diadakan pada 5 Februari depan, jam 9.00 Malam bertempat di rumah Hj Taib Abdul Rahman, Kg. Lembah Palas yang akan dirasmikan oleh Ustaz Yusof Al-Marhum Hj Ahmad, Ketua Dewan Pemuda PAS Kubang Pasu merangkap Ahli Majlis Daerah Kubang Pasu.

PAS cawangan Hosba pula akan mengadakan Mesyuarat Agong Tahunan pada 7 Februari, bertempat di Markaz PAS Hosba, jam 9.00 malam. Setiausaha PAS cawangan Hosba, saudara Rosli Omar berkata pimpinan PAS kawasan Kubang Pasu yang dijemput hadir untuk merasmikan mesyuarat tersebut ialah saudara Che Halim Ismail, Ketua Penerangan PAS Kubang Pasu. Diikuti pada 8 Februari pula ialah cawangan PAS Kg Bukit Wang yang akan diadakan pada jam 9.00 malam, bertempat di Rumah Azizan Wahab, Ketua PAS cawangan berkenaan yang mengundang saudara Mohd Jamal Nasir, Ahli Jawatankuasa PAS Kubang Pasu merasmikan mesyuarat yang akan diadakan.

Tahun 2009/1430 merupakan kali kedua Mesyuarat Agong Tahunan selepas negeri Kedah dikuasai oleh kerajaan Pakatan Rakyat (PAS dan PKR) dan juga merupakam tahun pemilihan AJK PAS di perigkat cawangan dan kawasan.

Zabeidi Usop, Ahli Jawatankuasa PAS Kubang Pasu berkata, maklumat yang diperolehi mendapati bahawa pada mesyuarat agong kali ini dijangka akan berlaku perubahan pucuk kepimpinan PAS di peringkat cawangan dan kawasan. Sehubungan itu, beliau menyarankan kepada ahli-ahli PAS dapat menggunakan hak mereka masing-masing untuk memilih kepimpinan parti samada di peringkat cawangan maupun kawasan berdasarkan kepada kepentingan PAS.

“Di samping kita mungkin memikirkan saf kepimpinan parti bagi penggal 2009/2011, ahli PAS juga disarankan membincangkan perkara-perkara yang lebih penting iaitu menjurus kepada memperkasa PAS Kubang Pasu” ujarnya lagi.

1 comment:

pemuda99 said...

mesyuarat agung dah bermula,apakah PAS Kubang pasu akan dapat diubah..kita tunggu...

http://kedahlanie.blogspot.com/